CrossFit en CBD olie, dit zijn de voordelen

Het gebruik van CBD olie bij verschillende sporten wordt steeds populairder. Zo wordt het gebruik van CBD steeds populairder bij Fitness, Wielrennen, Duursporten en sinds kort ook CrossFit. Daarom gaan wij in dit artikel verder in op het combineren van CBD olie als voedingssupplement bij CrossFit. Na het lezen van dit artikel ben jij volledig op de hoogte van alle voordelen die het gebruik van CBD olie bij CrossFit met zich meebrengen.

Crossfit

Crossfit is een training waarbij gebruik wordt gemaakt van fitness, gewichtheffen, atletiek en gymnastiek. Het doel is om deze verschillende sport aspecten te combineren en snel achter elkaar uit te voeren. Normaliter wordt er met een sport soort zoals fitness geconcentreerd op enkel spieropbouw. De filosofie achter crossfit is het stimuleren en trainen van alle lichaamsdelen in combinatie met uithoudingsvermogen. Dit maak crossfit tot een zeer veelzijdige training. Deze trainingsvorm heeft over de jaren heen veel aandacht gekregen en wordt daarom ook steeds populairder.

Bij crossfit zijn er een aantal handelingen die worden gecombineerd zoals stoten, werpen, tillen, springen, rennen. Alles erop gericht om elk deel van het lichaam te trainen. Het voordeel van crossfit is dat het schema en de intensiteit kan worden aangepast naar de behoefte van de sporter. Zo is crossfit een sport wat door zowel jongeren als ouderen kan worden beoefend.

CBD bij crossfit

Bij het beoefenen van sporten wordt vaak gekozen voor het gebruik van voedingssupplementen. Een opvallend supplement wat veel gebruikt wordt is CBD. CBD is een natuurlijk voedingssupplement gemaakt van de vezelhennepplant. Dit supplement is een opkomend supplement wanneer het gaat om sportvoeding. CBD is namelijk vrij van psychoactieve stoffen en staat bekend om zijn brede spectrum van toepassingsmogelijkheden. De basis van CBD olie is cannabidiol, een stof die wordt gevonden in de vezelhennepplant. De stof richt zich op het mens eigen endocannabinoide systeem, waarna het op een aantal essentiële lichaamsfuncties een positieve rol kan spelen.

Is CBD gebruik toegestaan?

Wanneer het om supplementen gaat, zijn er veel regels op gebied van sport. Zo houdt het WADA (World Anti Doping Agency) streng bij welke supplementen er gebruikt mogen worden bij het sporten. Aangezien CBD in zijn begintijd als controversieel werd beschouwd, stond deze aangemerkt als verboden. Echter is dit sinds 1 Januari 2018 ingetrokken en is CBD vrij te gebruiken voor alle sporters, waaronder olympisch atleten. CBD kan dus veilig gebruikt worden bij het sporten, zonder dat hier risico’s aan verbonden zijn.

Welke CBD olie bij crossfit?

Een CBD product welke veel wordt gebruikt onder sporters is een 2.8% CBD olie met vitamine B12. Dit product is uitermate geschikt voor sporters gezien zijn perfecte sterkte en de toevoeging van vitamine B12. Dit product is ontwikkeld door apothekers zodat je als sporter kunt profiteren van een hoogwaardig CBD product van farmaceutische kwaliteit. Veel sporters kiezen er daarom ook voor om dit product in combinatie met hun huidige sportvoeding zoals eiwitten (whey protein) en vitamine supplementen te gebruiken.

Effect van CBD olie bij crossfit

CBD staat bekend om zijn werking als natuurlijke rustgever en als ondersteuning van het menselijk lichaam gedurende de gehele dag. Na het sporten is het belangrijk om het lichaam de kans te geven om te herstellen van de work-out. Met name bij crossfit is dit enorm belangrijk, gezien het feit dat veel delen van het lichaam worden belast. CBD kan daarom helpen om jou te ondersteunen in de rust fase na je training. Daarnaast biedt de CBD olie door middel van de bijzonder combinatie met vitamine B12 ook het voordeel dat het jou kan helpen om meer eiwitten vrij te maken uit de voeding. Met name na de inspanning is het belangrijk dat je voldoende eiwitten opneemt om het spierherstel te ondersteunen.

Welke dosering en innamemomenten?

Bij crossfit is het belangrijk om de inname van CBD constant te houden voor de maximale ondersteuning. Wij raden je daarom aan om een inname schema te hanteren die past bij je trainingsschema. Een schema die jou een leidraad kan geven is:

Op rustdagen:

2 tot 3 druppels bij het ontbijt
2 tot 3 druppels bij het avondeten

Op trainingsdagen:

2 tot 3 druppels bij het ontbijt
2 druppels na de training
1 tot 2 druppels bij het avondeten

Het effect van CBD kan per persoon verschillen. Je kunt er dus voor kiezen om wanneer gewenst de dosering iets te verhogen. Op het etiket van alle CBD producten staat daarbij ook een maximale dagelijkse dosering. Deze kan je als leidraad gebruiken bij het bepalen van je dosering.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *